martes, 13 de febrero de 2018


DAY 1 . Tuesday 13, February
DAILY REPORT: SEXTO II
BEST REGARD:
INGLES: today we checked the homework and the students worked on page 33 (in pairs).  Yesterday during the last class the students applied a short exam about the presentations we had during the last week, and also we work on the story from the book (pages 22 to 31).  Homework: to finish the summary of the story (page 33 part B, part A is optional) and to search about the weekly curious question.
FRANCES: CO: Point culture: l’école dans le monde (vidéo) + questions de compréhension. CE:  l’école en France. découverte du système scolaire français (révision du vocabulaire de l’école). TAREA: terminar el ejercicio 1 de la pagina y cumplir con la pregunta 2.
AVISO: el dia 5 (lunes) se realizara una evaluacion semanal sobre los temas que hemos visto la semana pasada (numeros hasta veinte, los colores, los dias de la semana, las materias). Cumplir con las carpetas 5 y 6 de la plataforma para estar preparado.
MATEMÁTICAS: El dìa de hoy se realizò el cierre de la guìa 2 sobre la temàtica “Orden en los nùmeros naturales. Nùmero par e impar. Nùmero antecesor y sucesor” mediante una clase comunitaria y recapitulacìon de lo trabajado anteriormente; despuès se realizò una prueba de cierre escrita donde se evaluò la utilizaciòn de estos conceptos en la soluciòn de un problema particular. NOTA: Hoy se entregaron las pruebas cortas de la guìa 1 ya calificadas; se retroalimentò la resoluciòn de esta prueba en el tablero. Favor revisar estas pruebas; aquellos alumnos con desempeño bàsico o bajo seràn reforzados con un taller adicional.
MUSICA: Elementos de la música, la escala cromática y notación de la guitarra.
INGLES-CAMBRIDGE:
·         PILAR MORENO: in groups, the students created creative posters telling why is important and useful to learn English nowadays (Vocabulary and written skills).  Also, they watched a subtitled short film and we discuss about it.
·         CHRISTIAN MALDONADO: listening exercise about daily routines.
·         RONALD NIÑO: Improve skills exercises.
·         ALEXANDER MARQUEZ: Informal letter reinforcement

Thank You
Secondary Teachers And Coordination

No hay comentarios:

Publicar un comentario